שלום לכולם....
אני יודעת, אנחנו בחופשת סמסטר אבל ההתלהבות גדולה ממני, ממש קוריוז אמיתי...והייתי חייבת לשתף את מי שבכל זאת בא לו להציץ בבלוג שלי.
בבית ספרנו שודרגו כל הכיתות במקרן, מסך אינטרנט ועוד כלים חדישים... השילוב החדש הלהיב חלק גדול מאיתנו וחלק כמובן עדיין חושש מן "השד" הנורא ומה לעשות איתו בכיתה. התחלנו לבנות שיעורים מתוקשבים שונים אלא שמבחינתי, עכשיו זהו הזמן הטוב ביותר ליישום הרבה דברים שלמדנו בקורסים השונים. חופשת סמסטר נהדרת לעצירה, יישום והפנמה של הנלמד.
שיעורים שונים של תנ"ך, היסטוריה שהיו מלאי תוכן ועמוסים עברו למצגות קלילות עם קישורים רלוונטים לתכנים כמו שירים, תמונות, ציורים, סרטונים, מידע מאינטרנט ועוד.... מה עוד? התחלתי להכניס תמונות משפחתיות מטיולים המתאימים לשיעורי גיאוגרפיה לדוגמה, עדכונים רלוונים שונים מהסביבה הקרובה המתאימים לחומר הנלמד, שילוב משחק לימודי מתאים ומשפטי גיחוך שונים שמקפיצים פתאום את כולם בלמידה ומקדמים הלאה - נשמע ממש כמו המצגות של גילה קורץ לא?!
את המצגות על השיעורים אני מעלה לכולם באתר הכיתתי, או דרך מערכת קישורית שרכשו בבית הספר כך שיוכלו לחזור על הנלמד בבית או ימשיכו עם משימה שניתנה. יש גם תגובות בפורום, במייל אפילו מההורים הנלהבים שעכשיו הם יכולים לעקוב בקירוב אחר הנלמד ונעשה בכיתה.
ההד גרם למורות להכנס לכיתה לרוב ולהציץ בדרך העברת שיעור חדשה, עכשווית. הם ראו כי אחוז המשתתפים בשיעור היה כמעט 100% - כולם גילו עניין, היו קשובים ושיתפו פעולה בצורה מירבית. המורות הבינו כי באינטרנט הכל זמין, נגיש, לרוב מעודכן מאוד (שלא לדבר על תכנים מעובדים ומוכנים ללמידה) ומאפשר שימוש טכנולוגיות שונות ומגרות כמו סרטונים, שירים, מצגות ועוד.
הדבר גרר אחריו באופן טבעי הכנת שיעורי צפיית עמיתים, כאשר בימים אלה כל אחת מאיתנו ממשיכה ובונה שיעור מתוקשב בכיתה אליה נכנסות עמיתות לשיעור ובסיומו עורכות משוב על השיעור. בצורה זו החלטנו כי נבנה מאגר מידע בית ספרי שישרת וישמש את כולנו עכשיו ובעתיד.
זהו הקדמה כבר כאן - וכל אחד מאיתנו מהווה פורץ דרך בדרכו שלו!
אני יודעת, אנחנו בחופשת סמסטר אבל ההתלהבות גדולה ממני, ממש קוריוז אמיתי...והייתי חייבת לשתף את מי שבכל זאת בא לו להציץ בבלוג שלי.
בבית ספרנו שודרגו כל הכיתות במקרן, מסך אינטרנט ועוד כלים חדישים... השילוב החדש הלהיב חלק גדול מאיתנו וחלק כמובן עדיין חושש מן "השד" הנורא ומה לעשות איתו בכיתה. התחלנו לבנות שיעורים מתוקשבים שונים אלא שמבחינתי, עכשיו זהו הזמן הטוב ביותר ליישום הרבה דברים שלמדנו בקורסים השונים. חופשת סמסטר נהדרת לעצירה, יישום והפנמה של הנלמד.
שיעורים שונים של תנ"ך, היסטוריה שהיו מלאי תוכן ועמוסים עברו למצגות קלילות עם קישורים רלוונטים לתכנים כמו שירים, תמונות, ציורים, סרטונים, מידע מאינטרנט ועוד.... מה עוד? התחלתי להכניס תמונות משפחתיות מטיולים המתאימים לשיעורי גיאוגרפיה לדוגמה, עדכונים רלוונים שונים מהסביבה הקרובה המתאימים לחומר הנלמד, שילוב משחק לימודי מתאים ומשפטי גיחוך שונים שמקפיצים פתאום את כולם בלמידה ומקדמים הלאה - נשמע ממש כמו המצגות של גילה קורץ לא?!
את המצגות על השיעורים אני מעלה לכולם באתר הכיתתי, או דרך מערכת קישורית שרכשו בבית הספר כך שיוכלו לחזור על הנלמד בבית או ימשיכו עם משימה שניתנה. יש גם תגובות בפורום, במייל אפילו מההורים הנלהבים שעכשיו הם יכולים לעקוב בקירוב אחר הנלמד ונעשה בכיתה.
ההד גרם למורות להכנס לכיתה לרוב ולהציץ בדרך העברת שיעור חדשה, עכשווית. הם ראו כי אחוז המשתתפים בשיעור היה כמעט 100% - כולם גילו עניין, היו קשובים ושיתפו פעולה בצורה מירבית. המורות הבינו כי באינטרנט הכל זמין, נגיש, לרוב מעודכן מאוד (שלא לדבר על תכנים מעובדים ומוכנים ללמידה) ומאפשר שימוש טכנולוגיות שונות ומגרות כמו סרטונים, שירים, מצגות ועוד.
הדבר גרר אחריו באופן טבעי הכנת שיעורי צפיית עמיתים, כאשר בימים אלה כל אחת מאיתנו ממשיכה ובונה שיעור מתוקשב בכיתה אליה נכנסות עמיתות לשיעור ובסיומו עורכות משוב על השיעור. בצורה זו החלטנו כי נבנה מאגר מידע בית ספרי שישרת וישמש את כולנו עכשיו ובעתיד.
זהו הקדמה כבר כאן - וכל אחד מאיתנו מהווה פורץ דרך בדרכו שלו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה