התלהבתי משילוב היוטיוב במערך הלמידה? הדרך עוד ארוכה מסתבר... הפודקאסטים ובמיוחד אלו מתחום החינוך הפכו כנראה ומבלי שנשים לב לאחד הטרנדים החמים ביותר בעולם כיום. האוניברסיטאות הגדולות ביותר פותחות את הכיתות שלהם בפני כל "מתענייני העולם". כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את הנושא שמעניין אתכם, לעשות מנוי לשיעור ובכל פעם שתעלה הרצאה מיד תקבל אותה! הפודקאסט , כפי שראינו, היא טכנולוגיה חדשה המאפשרת להפיץ קבצים דרך קבצי קול אך הקבצים יכולים להיות גם קבצי וידאו או טקסט. כל נושא שרק תחשבו עליו כבר קיים והאנשים המייצרים את התכנים הם לרוב אנשי מקצוע בעלי ידע בנושא מסויים.
מדהים לגלות איך בתקופת זמן קצרה הפך הפודקאסט לכלי חינוכי מוביל. ישנם עשרות פודקאסטים של בתי ספר תיכוניים, ועוד כמה עשרות בתחום החינוך והידע לדוגמה חומר איכותי המסתובב ברשת אבל כנראה שזו עוצמתה וכוחה של הטכנולוגיה אשר משנה את הדרך בה אנשים סופגים מידע או סתם נהנים משעות הפנאי שלהם. אם נתייחס לרגע לפודקאסט החינוכי נראה כי הוא מציב בפנינו מספר יתרונות לא מבוטלים. תחשבו לרגע על תלמידנו בבית הספר היסודי או תיכון שנשארים בבית כי הם חולים, הם יוכלו להירשם למערכת של הכיתה שלהם. כל שיעור יוקלט ויעלה לרשת. ואז...כל מה שהילד צריך לעשות הוא לגשת למחשב ולהאזין - אין צורך יותר לחכות לסיכומים של תלמידים אחרים שאולי כתבו או לא כתבו את כל מה שהמורים אמרו. אם יש להם שאלות הם יכולים לשלוח באימייל אל המורה ולקבל חזרה תשובות.מורים יכולים לנצל את הטכנולוגיה ולבקש מתלמידים להגיש עבודות בצורה של פודקאסט. תלמידים שיש להם בעיה להגיש עבודות בכתב יכולים לייצר עבודה בצורה של שיחה, ראיון וכדומה.
הפודקאסטים החינוכיים יכולים לספק אתגר אינטלקטואלי מדהים למורים ותלמידים כאחד. ואין ספק שהוא כלי שיכול להפוך לשימושי מאוד בידי תלמידים ומורים.
מדהים לגלות איך בתקופת זמן קצרה הפך הפודקאסט לכלי חינוכי מוביל. ישנם עשרות פודקאסטים של בתי ספר תיכוניים, ועוד כמה עשרות בתחום החינוך והידע לדוגמה חומר איכותי המסתובב ברשת אבל כנראה שזו עוצמתה וכוחה של הטכנולוגיה אשר משנה את הדרך בה אנשים סופגים מידע או סתם נהנים משעות הפנאי שלהם. אם נתייחס לרגע לפודקאסט החינוכי נראה כי הוא מציב בפנינו מספר יתרונות לא מבוטלים. תחשבו לרגע על תלמידנו בבית הספר היסודי או תיכון שנשארים בבית כי הם חולים, הם יוכלו להירשם למערכת של הכיתה שלהם. כל שיעור יוקלט ויעלה לרשת. ואז...כל מה שהילד צריך לעשות הוא לגשת למחשב ולהאזין - אין צורך יותר לחכות לסיכומים של תלמידים אחרים שאולי כתבו או לא כתבו את כל מה שהמורים אמרו. אם יש להם שאלות הם יכולים לשלוח באימייל אל המורה ולקבל חזרה תשובות.מורים יכולים לנצל את הטכנולוגיה ולבקש מתלמידים להגיש עבודות בצורה של פודקאסט. תלמידים שיש להם בעיה להגיש עבודות בכתב יכולים לייצר עבודה בצורה של שיחה, ראיון וכדומה.
הפודקאסטים החינוכיים יכולים לספק אתגר אינטלקטואלי מדהים למורים ותלמידים כאחד. ואין ספק שהוא כלי שיכול להפוך לשימושי מאוד בידי תלמידים ומורים.